Continue without accepting

We respect your privacy

With your consent, we use cookies or similar technologies to store and access personal information such as your visit to this website. You can withdraw your consent or object to processin based on legitimate interest at any time by cliking on "Find out more" or in your privacy policy on this website.

Welcome to the Théâtre des Champs-Elysées website

The Théâtre des Champs-Elysées and its partners set cookies and use non-sensitive information from your device to improve our products and display personalized advertising and content. You can accept or refuse these different operations. To find out more about cookies, the data we use, the processing operations we carry out and the partners with whom we work, you can consult our cookies dedicated page.

    Calendar

    Alexandra Dovgan | piano 

    Although not technically an adult yet, Alexandra Dovgan is already tackling the monumental Opus 110 by Beethoven.

    Photo d'Alexandra Dovgan © Irina Schymchak
    Alexandra Dovgan © Irina Schymchak

    Beethoven  Sonata No. 31 Op. 110
    Schumann  Sonata No. 2 Op. 22 

     Young audience workshops   Piano et harpe : des cousins pas ordinaires ! (7-10 years old)

    Octobre 2019 : du haut de ses douze ans, Alexandra Dovgan donnait ici son premier concert parisien. Probablement intrigué par la précocité de la pianiste et sans doute attiré par la recommandation de Grigory Sokolov, le public venait d’abord entendre un phénomène. La curiosité passée, c’est une authentique musicienne que les mélomanes du matin se réjouissent désormais de retrouver, assistant, une saison après l’autre, au développement de son répertoire. Répertoire dont Beethoven paraît le socle. Si la Pathétique ouvrait déjà ses débuts chez nous, la Russe vise cette fois encore plus haut : à peine entrée en scène, elle affrontera l’Opus 110, trente-et-unième sonate tout au sommet de la littérature. 

    Coréalisation Jeanine Roze Production | Théâtre des Champs-Elysées