Le Malade imaginaire Comédie mêlée de musique et de danses
Au XVIIe siècle, théâtre, musique et danse étaient souvent étroitement mêlés. Le Malade imaginaire de Molière est l'un des exemples les plus accomplis de la comédie-ballet.
The incredible talent pool of the Comédie-Française company in Molière’s last work.
Claude Stratz | staging (creation 2001)
Ezio Toffolutti | scenography and costumes
Jean-Philippe Roy | lighting
Marc-Olivier Dupin | original music
Sophie Mayer | choreographic work
Kuno Schlegelmilch | make-up, wigs and prostheses
With the troupe of the Comédie-Française
Alain Lenglet | Béralde
Coraly Zahonero | Béline
Denis Podalydès (alternating) | Monsieur Diafoirus / Monsieur Purgon
Guillaume Gallienne | Argan
Julie Sicard | Toinette
Christian Hecq (alternating) | Monsieur Diafoirus / Monsieur Purgon
Christophe Montenez | Cléante
Elissa Alloula | Angélique
Clément Bresson | Thomas Diafoirus / Monsieur Bonnefoy / Monsieur Fleurant
Mathilde Clément, Elisa Cronopol, Eléonore Gattuso Dhion, Alice Javary (alternating)
Elodie Fonnard | soprano
Jérôme Billy | tenor
Jean-Jacques L’Anthoën | bass-baritone
Jorris Sauquet | harpsichord
Marion Martineau | viola da gamba
Le Malade imaginaire, Molière’s thirtieth and final play, is often considered to be his defining work. It is a powerful yet elegant “classic” with a subtle blend of comedic and tragic mastery. This production was premiered over twenty years ago by the late great Claude Stratz, featuring an original score by Marc-Olivier Dupin, but it has lost none of its freshness and modernity in performances since then by several generations of French actors. Guillaume Gallienne reprised the title role in 2019, bringing incredible tenderness to the part. A moment of pure poetry and a masterclass in theatre to be enjoyed by the whole family.
Production Comédie-Française
En collaboration avec le Théâtre des Champs-Elysées
Avec le soutien d’Aline Foriel-Destezet,
Grand Mécène de la saison artistique du Théâtre des Champs-Elysées et de la Comédie-Française
En partenariat avec Le Figaro
Au XVIIe siècle, théâtre, musique et danse étaient souvent étroitement mêlés. Le Malade imaginaire de Molière est l'un des exemples les plus accomplis de la comédie-ballet.